Thursday, December 9, 2010

KAWAN

haha..this is a best topic, KAWAN..kadang2 menyenangkan,kadang2 menyeronokkan, ade juga menyusahkan,dan MENYAKITKAN!!..HEHE :p..tapi bagi saya ape2 jelah..hidup masing2..perangai masing2..kita tak tahu pandangan orang laen terhadap kita..so tolak perkara yang remeh nie ke tepi..
kawan bukannya satu..tapi beribu..ada yang baik..ada juga yang nakal..saya suke berkawan dan menghiburkan kawan..ketawa tu satu anugerah bagi saya..suka tengok kawan2 ketawa walaupun hati kita sebenarnya lara..senyuman kawan tu mampu mengubah segala duka dalam hidup kita..(tu pandangan saya o.k kalau xstuju just shut up)kalau kita perasan..ape2 mslh akan hilang bila kita bersama dengan kawan2..lebih lagi kita ( i mean saya dan awak yang digelar REMAJA)selalu ade masalah..dan suka wujudkan masalah..(tu perkataan yang kakak dan mak saya selalu cakap)hehe..jujur saya katakan kawan tu best..hampir separuh aktiviti harian kita adalah bersama kawan,xkisah lah jauh atau dekat..kita pasti akan cari si dia yang digelar kawan..saya selalu spend time saya dengan kawan2,mana 2 pergi mesti ade kawan,saya jugak senang kalau kawan2 saya senang dengan saya..better jujur dripada dorang semua berahsia dengan saya..
kalau jujur kita boleh tahu ape keburukan pada dri kita..dan kita boleh ubah keburukan yang ada pada diri kita..saya sayang kawan2 saya..saya tak suka kalau kawan2 saya ade mslh..rasa nak selesaikan semua masalah dorang..kalau xdpt tolong..hati ni sakit sangat..hehe,pelikkan saya..whatever lah..kenangan tu mmg akan sentiasa wujud..kawan2 lah penghibur sebenarnya..tapi xsemuanya antara mereka...kalau kita ade seribu kawan mesti ade suku dari mereka yang menyusahkan dan menyakitkan..kita kena bersedia dari skarang..hadapi cbrn tu..kita tak blh lari dari kawan sebab kawan itu wajib untuk kita hidup..
bergaduh bagai nak gila..tapi akhirnya kita akan berbaik juga..ketawa bersama,mengilai dan sebagainya tp akhirnya menangis jugak..itu lah KAWAN..sentiasa bersama..
kawan makan kawan tu pn hanya sekadar PERKATAAN yang kita akan ucapkan bila kita dah naik marah macam setan..tapi hakikatnya kita akan ckap dia sebenarnya kawan kita..kelakar lah semua nie..
apa yang saya merepek kat sini adelah perkara yang benar..mata saya selalu melihat kerenah kawan2 saya..tp ape yang saye mampu hanya lah ketawa dan senyum untuk mereka..saya jugak pernah lalui semua ni..kalau dah kawan..tetap akan jadi KAWAN..
 kenangan di atas bukit yang indah,kami berehat selepas penat berjoging,mendaki sampai ke puncak            cermelang height..haha
   picture kawan2 selepas penat menyeksa bola di gelanggang futsal..
         kenangan di puncak cemerlang height
  kawan2 bergambar di tapak perhimpunan SMVP hujung tahun 2009 ketika  kami di tingkatan 4
                  kawan itu best..senyum selalu
  picture ketika berada di surau SMVP 6 sahabat,sorang lg xde sbb nak snap picture kami
   nie picture kami sebelum menghadapi spm dak2 kelas 5mutiara mybe ada juga dak kelas laen nyebuk kat situ..tapi xkisahlah..kami tetap kawan..dan ini juga kenangan kami bersama cikgu sejarah kami yang lembut tp garang juga..haha..pn.suhana..tersayang..guru kelas taw..caring gile..haha
kenangan kami pelajar tingkatan 5,kursus katering batch 2010..last year..ketika merialisasikann jamuan akhir tahun kami..kenangan selamanya..


itu lah..kawan2 saya,yang xde tu mintak maaf lah..walaupn xde kat sini tapi dalam hati dan ingatan masih ada kamu SAHABAT KU..

No comments:

Post a Comment