Monday, December 13, 2010

hai..

assalamualaikum..last night 4 ladtop n broadband..haha,tomorow back to hostel..xksh lah..yang penting!akhirnya dpt posting mlm nie..sekian lama broadband lembab..ssh nak on9.


hari ni..xthu rasa ape perasaan nie..emm..hari nie..kwn fb aku..ade prob teringatkn arwah ayah dia..hope kata2 aku untuk dia td dpt bmbg dia jd yang lebih baek..emm,,semalam petang kwn hostel aku kehilangan sorang kawan meninggal cuz mati lemas..rasanya banyak cerita tentang mati yang aku dapat hari nie..knape ek?ape mkna semua tu..aku masih dengan cara aku..orang sekeliling ade lah penting bagi aku..biar ape pn yg terjadi..even aku xkenal siapa dia.
aku rasa mcm ade smtn yang akan berlaku..perasaan nie rasa kucar kacir skrang..aku harap allah dapat lindungi aku..hmbe nya yang penuh dengan dosa nie..emm..skarang aku rasa rindu sangat2 dengan keluarga..kawan2 dan semua org yang aku kenali,aku harap mereka akan terus bhgia.


.SAYANG KORANG SEMUA..


mak selalu pesan..kita semua akan mati..kita mmg hanya hidup krna allah dan mati juga kerana nya dengan perhitungan amalan kita di dunia ini..itu perjanjian kita untuk menjadi manusia..knape perlu takut..kita dah diberitahu dari awal..tujuan kita hidup di dunia ini..beza kematian kita cepat atau lambat..
tapi perasaan ini merasakan sangat takut untuk bertemu dengan kematian..dimana akn ada perhitungan pada diri kita,,dan terlalu bnyk dosa yang telah aku lakukan di muka bumi allah ni..emm,aku juga akn kesorangan..


BISMILLAH...


YA ALLAH aku hmbe mu yang penuh dengan dosa ini..meminta belas kasihan mu agar engkau mengampunkan dosa ku..bersihkan diri ini dari dosa2 yang pernah aku lakukn di muka bumi kamu ini ya allah..aku memohon agar engkau menempat kan aku ditempat orang2 yang beriman..ya allah aku percaya akn apa itu hari kiamat..apa itu alam bazar..ape itu hidup dan mati..aku hmbe mu ini  sangat takut untuk menghadapi kematian..ya allah kau berikanlah pertujuk pada diri ku ini..berikan aku bimbingan mu ya allah..sihatkan lah tubuh badan ku ini..buka kan lah pintu taubat kepada ku..agar aku dapat menjadi hmbamu yang solehah ya allah...berikan lah aku peluang..hadirkan lah rasa kebahagian dalam diriku ini..aku memohon pada mu allah yang maha pemurah lagi maha pengasih..kau berikanlah kejayaan kepada hidup ku ini..di samping saat2 terakhir ku ini..bantu lah aku..mengembirakan kluarga ku dengan kejayaan yang aku perolehi nanti..berikan lah aku peluang meneruskan kehidupan ini..berikan lah kemenangan kepada ku,menjadi seorang yang berjaya dan dapat meneruskan pelajaran ku di tempat2 org yang berjaya..berikan lah aku hmbe mu ini..kejayaan dalam SPM..aku juga memohon pada mu ya allah kau ampunkan lah segala dosa keluarga ku..lindungilah mereka daripada bahaya..halalkan lah rezeki yang mereka perolehi..berikan lah petunjuk kepada mereka..aku memohon pada mu..makbulkan lah doa hamba mu yang hina ini..AMIN YA RABAL ALAMIN..

No comments:

Post a Comment