Thursday, December 9, 2010

Diri ini..

saya xthu sapa saya..haha..kadang2 hidup saya nie bergantung pada org..tak thu kenapa mungkin nak jaga hati dorang..saya ssh nak syg org tp senang untuk membenci org,kadang2 saya ade terfikir ape yang saya nak sebenarnya dalam hidup saya.Macam 2 kenangan yang saya dah cipta dri sejak saya kecil sampai lah sekarang,yang saya selalu fikir dalam hidup saya keluarga saya dan kawan2..saya sayang parents saya..mcm korang sume jugak..tapi saya ada terfikir betul ke cara saya sayang parents saya..adekah saya nie membebankann hidup parents saya..saya cuba nak menonjolkan siapa saya sebenarnya pada mereka..banyak harapan yang mereka inginkan dari saya,kejayaan saya,masa depan yang cerah untuk saya..tapi saya tak tahu mampukah saya berikan semua itu pada mereka..saya punyai harapan dan angan2 yang besar..nak jadi seorang yang berjaya dan tunaikan semua impian dan keinginan keluarga saya..saya nampak cara parents saya menyayangi saya..mereka cuba tunaikan semua impian saya..keinginan saya..saya ingin balas semua jasa mereka....tapi saya??? tak tahu mampukah saya ubah segalanya..dan jadikan semua impian itu realiti..
saya rasa dari dulu sampailah sekarang saya belum dapat banggakn mereka..saya xde kejayaan,saya hanya tahu menyusahkn dan memalukan mereka..jadi anak yang derhaka..saya pernah buat mak saya menangis dan selalu buat ayah saya marah..apa yang perlu saya buat??saya dah usaha jadi yang terbaik..tapi sya rasa diri ini belum lagi jadi yang terbaik..bila lagi..!!saya cuba ambil satu lagi peluang buktikan kejayaan saya dengan menghadapi spm..dan ingin berikan keputusan yang cemerlang dan perolehi krjayaan itu..emm..
saya harap saya tak sia2kan semua peluang tu..dan saya jugak harap allah akan sentiasa sokong saya..berikan petunjuk untuk saya agar terus berada di jalan yang diredhai allah..saya ingin jadi yang terbaik..dan paling2 baik..untuk semua orang..dan bagi saya harapan keluarga adalah segalanya..
                                      
            GAMBAR KENANGAN  KELUARGAKU
 ini mak saya..gambar raya thun nie..mak menangis teringatkan arwah atuk..firstime raya tnpa arwah atuk..sedeh sangat..
 gambar raya..keluarga kami ada 7 orang..kakak xde sbb jd potografer untuk raya..haha
my mother and my father..this time my father not very well..the picture snap time my family want going to kampung londang..my father hometown at melaka
 the picture have my sister with my lovely mother and the little girl jannah..is noty girl
my brother..konon2 nye hansem..haha


semuanaya adalah kenangan dalam..dan mereka semua adalah inspirasi dalam hidup saya..


i love my family..

No comments:

Post a Comment